HTML

KÖLDÖKZSINÓR

A szülés mélyen személyes ügy, megtagadhatatlan emberi jog. Ez a blog azért jött létre, hogy minél szélesebb tájékoztást nyújtson az otthonszülésről.

Tovább...

Amerikából jöttem, mesterségem címere Sz-N

2010.04.04. 10:00 :: koldokzsinor

Meghívó

Marsden Wagner:
 
Amerikából jöttem, mesterségem címere sz(ülész)-n(őgyógyász).
Könyv a változásért
 
című kötet bemutatójára, mely az Otthonszülés Napján,
április 7-én jelenik meg az Alternatal Alapítvány kiadásában.
 

A kötetet
Sándor Judit jogász, a Közép-Európai Egyetem tanára és
F. Várkonyi Zsuzsa klinikai szakpszichológus, a Gordon Training International munkatársamutatja be
 
2010. április 7-én 14.30-tól 16. 20-ig
Budapesti Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karának
202-es előadótermében
(cím: 1093 Budapest, Közraktár utca 4-6.)
 
 


 
A könyv, melynek orvosprofesszor szerzője az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nők és gyerekek egészségével foglalkozó szervezetének volt igazgatója, elsősorban az amerikai szülészeti ellátás hátterében húzódó hatalmi- és érdekviszonyokról, kórházi szülések káros következményeiről és a természetes szülés iránti igényről szól. Magyarországi bemutatója több szempontból is aktuális, mivel a szerző olyan társadalmi problémákat érint, amelyekkel mi is küzdünk, azzal a lényeges különbséggel, hogy nálunk ezek a problémák többnyire tabuk, nem beszélünk róluk. Miért csalódott sok nő a kórházi szülése után? Miért védik foggal-körömmel a szülész-nőgyógyászok a sok évtizedes rutinmódszereket annak ellenére, hogy tudományos bizonyítékok igazolják közülük nem egynek káros voltát? A megalázó helyzetek, rossz szülésélmények ellenére a nők miért nem hallatják hangjukat? Mi az, ami miatt a legtöbb orvos belesimul az orvostársadalom hierarchikus rendjébe? Van-e köze az erőszakos szülésnek, születésnek a későbbi erőszakhoz? Mit jelent: szabadon szülni, szabadon születni? Van-e köze a háborítatlan szülésnek a békéhez?
 
 
 

Nagy Beáta és Hadas Miklós
A Corvinus Egyetem TársadalmiNem- és Kultúrakutató Központjának vezetői
 
 

 

 

komment

Címkék: szülés who mostanában f. várkonyi zsuzsa marsden wagner otthonszülés napja háborítatlan

süti beállítások módosítása